DOLAR 35,4306 0.27%
EURO 36,4901 -0.03%
ALTIN 3.049,070,56
BITCOIN 33420151,21%
İstanbul
10°

PARÇALI AZ BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
sponsor reklam
55 okunma

LGS Sınavı Değerlendirmesi: Türkçe ve Fen Bilimleri Testleri Belirleyici Oldu

ABONE OL
4 Haziran 2024 02:51
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Mektebim Koleji Eğitim Direktörü Ferhat Argın, Liseye Geçiş Sistemi (LGS) sınavından sonra değerlendirmelerde bulundu. Argın, “Sınav öğrencilerin okuduğunu anlama, yorumlama, analiz etme, problem çözme becerilerini ölçmeye yönelikti. Matematik testi önceki yıllara nazaran daha kolaydı. Türkçe ve Fen Bilimleri testleri belirleyici oldu” dedi.

LGS Türkçe sınavı konu kapsamı açısından ünitelere göre uygun olarak hazırlandığını söyleyen Mektebim Koleji Eğitim Direktörü Ferhat Argın, “Soruların büyük bir kısmı yoruma dayalı ve okuduğunu anlamaya yöneliktir. Öğrencilerin okuduklarını anlama, bilgiyi yorumlama gücü ve grafik üzerinde doğru kullanmasının ölçüldüğü görülmüştür. Dil bilgisi konuları; konuları kavramış, konuya hakim olan öğrencilerin yapabileceği nitelikteydi. Soruların zorluk seviyelerinin orta üstü düzeydedir ve çeldiriciler özenle kullanılmıştır. Görsel okuma ve sözel mantık sorularındaki işlem basamakları fazla olduğundan zaman yönetimi ön plana çıkmıştır. Yeni nesil soruları: yorumlama, görsel grafik ve tablo okumaya dayalı sorulardan oluşmuştur. Yazım kuralları ve noktalama işaretleri konuları birer soru ile karşımıza çıktı” diye konuştu.

“MATEMATİK DERSİ YİNE BELİRLEYİCİ DERS OLMA ÖZELLİĞİNİ KORUMUŞTUR”

Geçen yıllarda olduğu gibi bu yıl da tüm sorularda öğrencilerin somutlaştırabilme ve yorum yapabilme yeteneklerini ölçmek için şekil, grafik, tablo gibi görseller kullanıldığını aktaran Argın, “Bazı sorularda kullanılan şekiller sorunun çözümünde etkin rol oynamıştır. Sınavdaki sorular MEB tarafından her ay düzenli olarak yayınlanan örnek sorularla eş değerdir. Sınavın geneline bakıldığında seçici soru sayısı yoktur. Matematik dersi artık seçici ders olmaktan çıkmış diğer branşlarda seçicilik daha fazladır. Kazanım odaklı herkesin yapılabileceği en az 10 adet soru bulunmaktadır. Diğer 10 soru da Yeni Nesle geçiş soruları olmuştur. Müfredat dışı herhangi bir soru bulunmamakta olup her konudan en az 1 adet soru bulunmaktadır. “Kareköklü ifadeler” konusu sınavda yoğun olarak sorulan bir konu olmuştur Kapsam olarak tüm ünitelerden eşit bir dağılım olmamıştır. Bu sınavın geçen seneye göre tek farkı, basit kazanımların mantık – muhakeme yeteneğine göre yorumlanması basitleştirilmiş olunup Matematik dersi yine belirleyici ders olma özelliğini korumuştur” dedi.

“KARIŞIK VE ÇELDİRİCİ SORULAR BU YIL DAHA AZ”

Sınav soruları MEB müfredatına ve içerdiği kazanımlara uygun olarak hazırlandığını hatırlatan Argın, “Direkt bilgiye dayalı değil, yeni nesil bilgiyi yorumlamaya ve görsel, grafik, tablo, düzenek okumaya dayalı sorulardan oluşmuştur. Soruların büyük birçoğu kolay-orta seviye olmakla birlikte 2 tane soru üst düzey belirleyici olarak yorumlanabilmektedir. 3 tane sorunun çeldiriciliği kuvvetli ve öğrencilerin dikkatini ölçme odaklı olduğu görülmüştür. Dikkatli okuma ve muhakeme etme yeteneğini sorgulayan soru sayısı genel olarak bu yıl daha az olarak belirlenmiştir. MEB’in yıl boyunca örnek olarak yayınladığı kazanım sorularına benzer düzeneklerde sorular tercih edilmiştir” ifadelerini kullandı.

Sınavda MEB müfredatına uygun bir şekilde; Mevsimler ve İklim Ünitesinden 1 soru, DNA ve Genetik Kod Ünitesinden 4 soru, Basınç Ünitesinden 2 soru, Madde ve Endüstri Ünitesinden 5 soru, Basit Makineler Ünitesinden 2 soru, Enerji Dönüşümleri ve Çevre Biliminden 4 soru, Elektrik Yükleri ve Elektrik Enerjisinden 2 soru sorulduğunu belirten Argın, “DNA ve Genetik Kod ile ilgili sorular direkt bilgiye dayalı iken, Basit Makine ve Elektrik Yükleri ile ilgili gelen sorular öğrencileri düşünmeye ve muhakeme etmeye zorlamıştır. 8. Sınıf Fen Bilimleri dersinin kazanımlarını eksiksiz bir şekilde öğrenen öğrencilerin dikkatli okuma yaptıkları takdirde başarılı olacakları bir sınav olduğu düşünülmektedir” dedi.

“OKUMAYI SEVEN, YORUMLAYABİLEN ÖĞRENCİ BAŞARILI OLACAK”

Argın T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi açısından sorular MEB müfredat ve kazanımlarına uygun olarak hazırlandığını belirterek “Soruların ünitelere dağılımı beklenen düzeydeydi. Direkt bilgiyi ölçücü ve kelime bilgisini ölçen soruların yanında yorumlama yeteneği gerektiren sorular oldukça ağırlıklıydı. MEB örnek soruları ile uyumlu, geçen yıl olduğu gibi neden sonuç ilişkisi kurulması gereken bir soru yine mevcuttu. Sınav; 7 soru kolay, 2 soru orta ve 1 soru dikkat ve yorum gerektiren nitelikteydi. Türkçe dersinde olduğu gibi paragraf sorularını yorumlayabilen öğrenciler kesinlikle zorlanmayacaktır. Bilgi soruları ise MEB müfredatında bulunan ve dikkat eden öğrencilerin yapabileceği düzeydeydi. 1 zor soru eleyici nitelikle olan muhakemeyi ölçen bir soruydu. Kronoloji ve harita bilgisini ölçen sorulara bu yıl da yer verilmedi” diye konuştu.

Genel olarak; kelime bilgisi olan, okumayı seven, yorumlama yeteneği olan öğrencilerin başarılı olacağını düşündüğünü belirten Ferhat Argın, “2025 LGS öğrencilerine tavsiyem MEB müfredatındaki kelimelere oldukça dikkat etmeleri gerektiği olacak” dedi.

“ÖNGÖRÜLDÜĞÜ GİBİ BİR SINAVDI”

2024 LGS İngilizce soruları, okuduğunu anlama ve yorumlama becerilerini ölçen sorulardan oluşmuş ve tüm üniteleri (7. Ünite ve 10. Ünite hariç) kapsadığını aktaran Argın, “Yönergeler açıklayıcı olup, sınavda diyalog tamamlama, metin okuma ve yorumlama gibi soru tipleri ağırlıklı olarak yer almıştır. Sınav konularının eşit olarak dağıtıldığı ve diyalog sorularının ağırlıklı olduğu belirtilmiştir. MEB’in yıl boyunca yayımladığı örnek sorularda yer alan grafik ve tablo ile ilişkilendirilmiş soru tipleri sınavda bulunmamış, diyaloglara dayalı çıkarımlar yapılması istenmiştir. Cümle yapıları basit ve anlaşılır olup, önceki yılların sorularıyla kıyaslandığında daha kolay olduğu görülmüştür. Sorular, okuduğunu anlama becerilerini ölçmüş ve yüksek düzeyde dikkat gerektirmeyen nitelikte olmuştur. Bir soruda üniteler arası sarmal yapı kullanılmıştır. Soru kökleri kısa, net ve anlaşılır olup, hem olumlu hem de olumsuz soru köklerine yer verilmiştir. Genel olarak, soruların zorluk derecesi kolay ve orta seviyededir. Geçmiş yılların LGS sınavlarıyla kıyaslandığında, bu yılki sorular ezberci yaklaşımla çözülemeyecek, dikkatli okuma, okuduğunu anlama ve bağ kurma becerilerini gerektiren nitelikte hazırlanmıştır. Özetle, okuduğunu yorumlayabilen ve özümseyen öğrenciler, İngilizce sorularını dikkatle okuduklarında rahatlıkla cevaplayabilmişlerdir” ifadelerini kullandı.

“SINAVDA DİKKAT VE YORUMLAMA: HER ÖĞRENCİNİN BAŞARISININ ANAHTARIDIR”

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi adına sınav soruları bu sene hem bilgiyi hem de yorumlamayı ön plana çıkaracak şekilde sorulduğunu belirten Argın, geçmiş senelerdeki gibi öğrenciyi seçenekler arasında ikileme düşürecek soruların olamadığını, okuduğunu anlama ve yorumlama üzerinden sorulduğunu belirterek sözlerine şöyle devam etti:

“Ayrıca bu sene sınavda bilgi sorularının da olduğu dikkat çekmektedir. Bilgi soruları da yine diğer sorular gibi yapılabilir düzeyde sorulmuştur. Beklenilen şekilde sorularla karşılaşılmıştır. MEB’in örnek sorularına bakıldığında soruların aynı doğrultuda olduğu söylenebilir. Genel olarak sorulara bakıldığında; soruların kolay ama dikkat isteyen ve okuduğunu anlama-yorumlama şeklinde olduğunu söyleyebiliriz.”

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

SKYPE: live:d434eb2001a206b2

gaziantep escort gaziantep escort şahinbey escort mersin escort alanya escort

SKYPE: live:d434eb2001a206b2

Xxx Hindi Porno Videos Hindi porn videos Free Best XXX Hindi Porn Tube, Desi Sex Videos Daily free porn videos. Free porn videos XXX Best Sex Videos